Pages

Monday, January 31, 2011

"KISAH TENTANG KASIH"

terkenang-kenang pada yang hilang.........
bagai semalam rasanya..
kau hulurkan sapaan mesra,
aku tersenyum membias rasa,
dan kau memilih untuk melangkah bersama,
tika aku masih belum kuat untuk berlari.....

                                       dan

sedang kita melangkah
tanpa aku sedar
tingkahku mula memesong langkah
ku kiblatkan langkahku ke sana
ke arah dunia muda-mudi yang gila
lalu ku butakan mata
ku pekakkan telinga
dan kau.....makin jauh ku tinggalkan...
bayangmu tak lagi kelihatan...
pekikanmu tak lagi kedengaran
tika lamunku leka melayan alpa
namun,

dalam tiap aturan langkah....
kau tetap mengejar
berharap adanya aku di setiap hentian
menunggumu....
walau kau amat tahu
tidak akanku di situ...
dalam keseorangan
tetap kau mengintai peluang
berjuang merapat jurang
di tengah-tengah keghairahan aku
untuk terus bergerak....
dan kau dengan rasa kasih..
kembali mengerat genggam tangan ini
mengajak aku melangkah lagi..
kali ini lebih pasti..

dan tika waktu masih memihak kita
aku bangkit menyusun langkah
nekad mengikut denai lama
bersama-sama jejak yang kau tinggalkan
berharap setianya kau di setiap hentian
menungguku....
dan kau sentiasa ada untuk itu..

dan ..hari ini..
andai kau tidak kisah..
tak mungkin sekencang ini untuk aku berlari..
andai kau tidak kisah..
mungkin seikhlas ini kau berbudi..
untukmu kasihku abadi..


(buat yang ikhlas berbudi)
insan_fakir





No comments:

Post a Comment