Pages

Sunday, December 19, 2010

"Episod Si Lurus Bendul"

Seorang pak cik tua dari Merbok,Kedah baru saja lulus lesen menunggang motosikal. Menurut undang-undang, pelekat 'P' hendaklah digantung pada motosikal bagi seseorang yang baru mendapat lesen motor. Suatu hari ketika menunggang motosikal dia terserempak dengan sekatan jalan raya yang diadakan pihak polis.

Polis      : " 'P' mana pak cik? "

Pak Cik : " Pi Aloq Staq " (dengan tenang & sleng pekat Kedah dia menjawab).

Polis      : " Pak cik nak bergurau pulak," 'P' mana pak cik? " 

Pak Cik : " Aku nak pi Aloq Staq " (dia dah mula naik angin).

Polis      : " Amboi, main-main pulak pak cik ni, ni saya tanya ni pak cik, 'P' mana? "

Pak Cik : Aku dah habaq tak sat Aloq Staq, hang tak dengaq ka? Apa hang ingat aku tak tau ka jalan ni nak pi Aloq Staq . Mentang-mentang hang pakai unipom polis tu janganlah nak pelekeh orang tua macam aku. "

Polis      : " Pi pi pi pi lah . . . menyusah aje, lain yang di tanya lain pulak yang dijawabnya. "

Orang lurus biasanya tidak menggugat KESELAMATAN NEGARA!
Pak Cik : " Hah, tu kan mudah, yang duk tanya banyak-banyak tu buat pa, saja nak cari pasai! "

No comments:

Post a Comment