Pages

Sunday, May 8, 2011

Aromamu harum mewangi...
Kelopakmu putih menawan...
Namun berpagarkan duri..
Demi mempertahankan hakikat keindahan...
Mekarlah dirimu di taman Islam...

Ya Robb,,,,!

Izinkan hambaMu yang kerdil lagi hina… menjadi salah satu kuntuman mawar aspirasi di Taman SyurgaMu… walau kusedar, aku hambaMu yang paling tidak layak menjadi salah satu kuntuman mawar tersebut.

Seiring dengan nikmat usia yang masih diberikan peluang dariMu, sisa-sisa nafas yang diizinkan kuhirup…. izinkan aku menjadi tapak semaian pertama benih-benih generasi yang bakal mewarnai dunia dengan sinar cahayaMu…

Senyumanku adalah rahasia yang tersingkap… tangisanku adalah rasa hati yang tercurah… dan kegelisahanku adalah pemberontakan kasih sayang…. izinkan aku ingin menjadi mawar yang berduri, dari kejauhan sudah tercium harumnya serta kilauan warna yang memancar indah mengundang keagungan ciptaanMu….

Aku ingin menjadi hamba yang wajahnya dihiasi titisan wudhu, bibir dengan tilawatil qur’an dan zikrullah, aku ingin menjadi sekuntum mawar aspirasi sebagai Srikandi yang mekar dan terus mewangi di tamanMu, meniti di jalanMu… mekar disudut ruangMu…

TanpaMu,,,tanpa cahayaMu,,,tiada erti kehidupan ini,,,, padamkanlah kisah silamku…. seiring usia yang semakin meningkat, ku bersujud syukur padaMu, moga ruang hidup yang masih diberikan ini, aku menghargainya mengabdikan diriku hanya untuk Sang Penciptaku….!

'Seindah hiasan adalah wanita solehah'





No comments:

Post a Comment